נערות ליווי מספקות שירותי חברות בלבד, בדרך כלל תמורת תשלום מוסכם. למרות שהמונח "נערת ליווי" מזוהה לעתים קרובות עם תעשיית הבידור, המטרה העיקרית של שירותים אלה נותרה עקבית לאורך ההיסטוריה – לספק בן לוויה נאה, בוגר ומורכב היטב לאירועים חברתיים, התקשרויות אישיות, או פשוט לספק חברות.

הרעיון של ליווי אישי מוכשר ומושך שתחילתו בחברות עתיקות, שם המעמדות העשירים והחזקים שכרו נערות ליווי שילוו אותם לתפקידים חברתיים ולהתקשרויות חשובות אחרות. המונח "נערת ליווי" נמצא בשימוש מאז סוף המאה ה -19, אם כי השירותים הספציפיים הניתנים על ידי מוסדות אלה התפתחו עם הזמן בהתאם לנורמות ומנהגים חברתיים.

מפעלי ליווי מוקדמים, כמו בתי הבושת של פריז בתחילת המאה ה-20, הציעו שירותים דומים לאלה של נערות ליווי מודרניות; באופן ספציפי, חברות בצורה של תאריכי ארוחת ערב, שיעורי מוסיקה, ביקורי תיאטרון ועוד. מאז הקמתו של שירות הליווי הרשמי הראשון בשנות החמישים, השירותים המוצעים על ידי מפעלים אלה הפכו מיוחדים יותר ולעתים קרובות לשאת מוניטין הרבה יותר risqué.

כיום, נערות ליווי קשורות בדרך כלל לתעשיית המין, ומספקות שירותי חברות מעבר למתן דייט או ליווי. באופן מסורתי, שירותים אלה כוללים סטריפטיז, עיסוי בשמן חם, מפגש אינטימי בחדרים פרטיים ועוד. לקוחות המחפשים שירותים אלה הם בדרך כלל חברים מצליחים ומכובדים בחברה, אשר לעתים קרובות קצרים בזמן אך מחפשים חברות ואינטימיות.

שירותים אלה ניתנים בדרך כלל בבית או במלון, כמו גם להיות זמינים עבור תאריכים קבועים, אירועים חברתיים, או אירועים עסקיים. ברוב המדינות, שירותי ליווי והמוסדות המציעים אותם הם חוקיים, אם כי חוקיותם שנויה במחלוקת לעתים קרובות – בעיקר בארצות הברית, שם היו מקרים של שוטרים שפשטו על סוכנויות ליווי ועצרו את אנשיהן.

שירותים נוספים המוצעים על ידי נערות ליווי מתמחות כוללים עיסוי גוף, צילום, פגישות עסקיות ועוד. נערות ליווי מקצועיות בדרך כלל מצופות להיות בקיאות בנושאים שונים של שיחה, להיות מנומסות ואדיבות, ותמיד לכבד את גבולות הלקוח שלהם.

יש סטיגמה מסוימת הקשורה לתעשייה, שכן אנשים רבים מניחים בטעות כי כל הלקוחות ואנשי הצוות המעורבים בתעשייה נסחרים או מנוצלים בדרך כלשהי. זה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת – על פי רוב, כוח אדם המועסק על ידי שירותי ליווי מכובדים הם אנשים עצמאיים המספקים את שירותיהם מרצונם ובסביבה בטוחה.

לסיכום, השירותים הניתנים על ידי נערות ליווי מודרניות הם מיוחדים יותר מאלה המוצעים על ידי קודמיהם. למרות שלעתים קרובות קשורים לתעשיית המין, שירותי ליווי רבים מציעים חברות ושירותים אחרים הרחוקים מפעילויות מיניות מסורתיות. בין אם אתם מחפשים לילה בעיר או חוויה אינטימית יותר, אתם יכולים להיות בטוחים שתמצאו נערת ליווי מקצועית שתשאיר אתכם יותר ממרוצים.